Positieve versterkende mindsetvragen

In salestrainingen leer je vaak dat goede vragen stellen aan klanten heel krachtig is. Sterker, het is cruciaal. Tegelijkertijd. Uitzonderlijke adviseurs stellen naast kwalitatief goede vragen aan de klant, ook vragen aan zichzelf voordat ze het gesprek in gaan.

En dan vooral positieve versterkende mindsetvragen.

Waarom? De kracht van jezelf vragen stellen is dat je je zelfvertrouwen vergroot en voor je klant een waardevolle gesprekspartner bent.

Formuleer vragen over jezelf, je klant, je product en je organisatie.

Voorbeelden van positieve versterkende mindsetvragen zijn:
– Wat is mijn intentie voor dit gesprek?
– Waar sta ik voor?
– Waar ga ik voor?
– Waar kan ik bij mijzelf altijd op vertrouwen?
– Wat weet ik al van deze prospect/klant? Wat wil ik weten? Welke vragen ga ik daarvoor stellen?
– Wat wil en kan ik betekenen voor deze klant?
– Wat wil ik aan het eind van dit gesprek hebben bereikt?
– Op welke drie vragen wil ik een antwoord?
– Wat zijn mogelijke problemen voor deze klant?
– Welke bezwaren kan deze klant hebben? Hoe kan ik deze voorkomen? Wat zeg ik als hij of zij zegt “………….”?
– Hoe zorg ik ervoor dat ik op mijn gemak ben in het gesprek?
– Hoe zorg ik ervoor dat ik met volle aandacht luister naar de klant?
– Wat zijn mijn gedachten over deze gesprekspartner?
– Wat kan ik doen om het vertrouwen te winnen van deze contactpersoon? (zie vorige blog over de gunfactor)

Wil je meer positieve mindsetvragen ontvangen?
Stuur mij een mail naar frank@verkoop-vitamine.nl en je kunt er direct je voordeel mee doen?

Eén reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *